Ігри з піском ранній вік користь та розвиток

Гра з піском, або пісочна терапія.

Гра з піском, або пісочна терапія, заснована на принципах, запропонованих Карлом Густавом Юнгом, відомим психотерапевтом. У 30-х роках його послідовниця Дора Калфф впровадила термін “sandplay” і розробила метод, що дозволяє дітям у безпечному середовищі виражати свої емоції через створення зримих образів. Граючи з піском, дитина може досліджувати та трансформувати свої внутрішні переживання, виносячи їх на зовнішній рівень, що допомагає краще зрозуміти та опрацювати свої емоції.

Діти люблять гратися у пісок з кількох причин, кожна з яких сприяє їхньому всебічному розвитку.

 

Причини, чтому діти люблять грати у пісок.

  1. Творчість і уява. Гра в пісок відкриває перед дітьми безмежні можливості для самовираження. Наприклад, вони можуть будувати пісочні замки, створювати дороги для іграшкових машинок або вигадувати цілі міста з будинками, мостами та річками. Така діяльність стимулює розвиток уяви, адже дитина вільно фантазує і втілює свої ідеї в реальність. Вона може уявити себе архітектором, будівельником чи навіть володарем казкового королівства, що сприяє розвитку творчих здібностей і впевненості у власних силах.
  2. Сенсорний досвід. Пісок — це унікальний матеріал, який пропонує дитині різноманітні тактильні відчуття. Діти із задоволенням пересипають його крізь пальці, відчуваючи, як пісок стає теплим від сонця або прохолодним після дощу. Вони можуть робити кульки, будувати фігурки або просто малювати на його поверхні. Наприклад, дитина може намалювати паличкою або пальцем на піску своє ім’я або зобразити улюблену тварину. Це допомагає розвивати чутливість і покращує здатність відчувати та розпізнавати різні текстури та температури.
  3. Розвиток моторики. Гра з піском активно сприяє розвитку дрібної моторики рук, яка важлива для подальшого освоєння письма та інших навичок. Коли дитина копає пісок, ліпить фігурки або будує вежі, вона використовує пальці, кисті та руки, тренуючи м’язи та координацію рухів. Наприклад, формування пісочних кульок або використання невеликої лопатки для копання траншей для води потребують точних і скоординованих рухів, що поступово розвиває мануальні навички.
  4. Соціальні навички. Гра в пісочниці рідко буває окремим заняттям. Діти зазвичай збираються разом, обговорюють свої плани, діляться іграшками та спільно створюють щось нове. Наприклад, вони можуть разом будувати великий пісочний замок, де кожен бере на себе якусь частину роботи: один ліпить башти, інший риє рів, а третій прикрашає вхід черепашками або камінчиками. Така взаємодія вчить дітей працювати в команді, знаходити спільну мову і вирішувати конфлікти, що є важливими соціальними навичками.
  5. Відчуття свободи. Гра з піском зазвичай асоціюється з відпочинком на природі — на пляжі, у дворі або в парку. У такому середовищі дитина відчуває себе вільно і розслаблено, вона може досліджувати навколишній світ у власному темпі. Наприклад, на пляжі діти можуть бігати босоніж по піску, будувати фортеці та грати з хвилями, відчуваючи радість і насолоду від простих речей. Це дає їм можливість відчути себе частиною природи, розвиває емоційний інтелект і сприяє загальному відчуттю гармонії та спокою.

Гра з піском – це чудовий спосіб для дітей весело провести час і одночасно розвиватися.

У нашому садку пісок ми використовуємо як арт інструмент для вивільнення емоцій, як полотно для написання букв або цифр, як іграшковий аксесуар під час психологічних ігор.  Це завжди весело, розвиваючі та беспечно.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *