Тематичний тиждень: «Подорож по морях та океанах. Морські жителі. Морський транспорт»

Тематичний тиждень: «Подорож по морях та океанах. Морські жителі. Морський транспорт»

Минулого тижня наші маленькі дослідники вирушили у захопливу подорож морськими просторами. Усі заняття, ігри та вправи були спрямовані на гармонійний розвиток дітей відповідно до обраної лексичної теми.

Щоденні активності

  • Ранкова руханка, літня пальчикова гімнастика та ходьба по лікувальній стежці допомагали дітям прокидатись бадьорими, зміцнювати координацію й загальний тонус організму.

  • Нейровправи щодня тренували увагу, мислення, памʼять та міжпівкульну взаємодію.

  • Повторювали дні тижня, пори року, місяці, закріплювали поняття через гру та діалоги.

Пізнавальна діяльність

Ознайомлення з навколишнім світом:

  • Діти знайомилися з мешканцями морів і океанів, вивчали особливості тварин і рослин, а також дізнавалися про користь морських ресурсів.

  • Обговорювали бережливе ставлення до природи, до води, вчилися не шкодити навколишньому середовищу.

  • Повторювали назви водного транспорту, закріплювали знання за допомогою дидактичних ігор:

    • «Знайди тінь»

    • «Лото»

    • «Кого не стало?»

Мовленнєвий розвиток та логопедія

  • Проводили колективні та підгрупові заняття з логопедом: артикуляційна та дихальна гімнастика, чистомовки, розвиток фонематичного слуху.

  • Вправи з логоритміки включали:

    1. Вітання

    2. Артикуляційна гімнастика з рухами

    3. Пальчикова гімнастика «Дельфін»

    4. Дихальна вправа «Задуємо стаканчики»

    5. Нейрогімнастика «Веселі стаканчики»

    6. Музична руханка «Море»

Казки та обговорення

Щодня ми читали або слухали морські казки:

  • «Кораблик»

  • «Літаючий човен»

  • «Акулья затока»

  • «Підводний човен»

  • «Про морського царя і китів»

Діти відповідали на запитання, переказували, обговорювали моральні висновки. Особливо яскраво запам’яталася казка-театр «Подорож рибки до дельфінів», яка навчила вірити в мрії, дружбу та наполегливість.

Математика через гру

  • Лічба в межах 10, прямий і зворотній рахунок, розпізнавання порядкових і кількісних чисел.

  • Робота з просторовими поняттями: вліво–вправо, під–на–між–перед–за.

  • Дидактичні ігри:

    • «Порахуй – не помились»

    • «Додай рибок»

    • «Великий–маленький»

Творчість і дрібна моторика

Цього тижня малята:

  • Малювали морську зірку, акулу, морського коника (нетрадиційна техніка, фарби, трубочка, орігамі).

  • Ліпили дельфінів з глини, човен з воску, черепаху з горіха і пластиліну, морських мешканців із солоного тіста.

  • Працювали з шнурівкою, мозаїкою, графомоторними вправами, логічними розмальовками.

  • Викладали кораблики з кольорових сірників, рахували елементи, закріплювали поняття «більше/менше» за допомогою прищіпок.

Музика і ритм

На музичних заняттях:

  • Проводили дихальні та вокальні вправи,

  • Співали поспівки та пісні,

  • Грали в музично-ритмічні ігри,

  • Танцювали тематичні руханки.

Арт-терапія

У четвер відбулись індивідуальні заняття з арт-терапії, під час яких діти:

  • Виконували вправу «Моє радісне літо» (пісочна терапія),

  • Створювали «Чарівний капелюх», що захищає від страхів (робота з повітряним пластиліном та декором).

Ці вправи сприяли зниженню емоційного напруження, покращенню сенсорної інтеграції та внутрішнього комфорту дитини.


Підсумки тижня

Тематичний тиждень подарував дітям нові знання, навички, приємні враження та натхнення. Ми занурились у морський світ через гру, творчість, дослідження та доброзичливе спілкування.

У «Веселих ельфах» ми піклуємось про гармонійний розвиток кожної дитини: поєднуємо навчання з грою, розвиваємо мовлення, мислення, дрібну моторику, вчимо помічати красу світу та берегти природу.