Лексична тема тижня “Як вирощують хліб”. Літера та звук “Х”.
Протягом цього тижня в нашому закладі пройшов змістовний та емоційно насичений тематичний тиждень під назвою «Як вирощують хліб», присвячений ознайомленню дітей із процесом вирощування, виготовлення та цінністю хліба в житті людини. Паралельно діти вивчали звук і літеру “Х”, закріплювали знання про послідовність подій у часі – вчора, сьогодні, завтра – та розвивали мовлення, дрібну моторику, увагу і мислення через ігри, творчість та логопедичну підтримку.



Пізнання навколишнього світу і мовленнєвий розвиток.
На тематичних заняттях педагоги формували у дітей уявлення про важливу роль хліба, його шлях від зернини до хлібини. Малята дізнавалися про хліборобські професії, нові лексичні одиниці, види хлібобулочних виробів, а також про особливості посіву, збирання врожаю, випікання хліба. Велика увага приділялася вихованню поваги до праці хліборобів та бережного ставлення до хліба як святині українського народу.
Ранкові ритуали та фізичний розвиток.
Щоранку дітки активно розпочинали день із весняної зарядки, пальчикової гімнастики, ходьби лікувальною тропою та нейровправ, які покращують увагу, памʼять та розумову працездатність. Під час ранкових бесід повторювали дні тижня, пори року, назви місяців, а також вивчали частини доби та їх послідовність.



Логопедична та когнітивна робота.
Проводилися колективні логопедичні заняття по підгрупах, що включали:
- артикуляційні вправи (з соломинкою, бубликами),
- дихальні ігри («Знайди, що сховано», «Знайди картинку»),
- пальчикову гімнастику («Печу, печу хлібчик»),
- логоритміку та нейрогімнастику («Хто швидше?», «Покружляй і передай»).
Усе це сприяло розвитку мовленнєвого апарату, координації рухів, рівноваги, а також стимулювало сенсомоторну активність.
Математична компетентність.
На заняттях з математики діти:
- закріплювали прямий і зворотний рахунок,
- вивчали цифри-сусіди,
- оперували поняттям кількості (квасоля, макарони, прищіпки),
- знайомилися з геометричними фігурами, порівнюючи їх із формами хлібобулочних виробів,
- виконували завдання на складання числа 9, підбір за формою, розмальовки по цифрах.
Творчі майстерні та сенсорний розвиток.
Протягом тижня відбулося багато творчих занять:
- аплікації: «Колоски пшениці», «Коровай», «Вітряк», «Їжачок», «Квіти» (з макаронів, фарб, пластиліну, картону),
- випічка періжків із дріжджового тіста (з використанням джему, маку, кунжуту),
- ліплення з воску (хлібобулочні вироби),
- графомоторика (штрихування, малювання цифр крупами),
- шнурівки та мозаїки.
Ці активності сприяли розвитку дрібної моторики, естетичного смаку, креативного мислення та відчуття послідовності дій.
Мовленнєва діяльність і казки.
Щодня у другій половині дня діти слухали тематичні казки:
- «Колосок» (з переглядом театралізованої інтерпретації),
- «М’якушка», «Хліб і золото», «Колобок»,
- віршована казка «Хліб»,
- «Пригоди Гавчика та булочки».
Казки допомагали розвивати мовлення, уяву, навички аналізу, а також формували морально-етичні цінності.



Ігри та взаємодія.
Діти активно брали участь у дидактичних іграх:
- «Знайди пару», «Склади з частин», «Меморі»,
- «Цифри-сусіди», «Склад числа 9», «Прикрась цифру»,
- «Професії», «Послідовність», «Підбери за формою»,
- «Долоньки і мука», «Швидкий м’ячик», «Гра з м’ячем — який буває хліб?»,
- «Приготуй піцу», «Четвертий зайвий», «В яких казках вирощували врожай?»
Ігри сприяли розвитку уваги, памʼяті, логічного мислення, мовленнєвої активності, уміння працювати в парі й групі.
Музичні заняття та емоційний розвиток
На музичних хвилинках і заняттях діти:
- співали пісні («Добрий день», «Музична абетка»),
- виконували дихальні вправи («Кш-брр», «М-м-м»),
- танцювали під ритм («Ми підемо по колу», «Вгору-вниз»),
- водили весняні хороводи,
- грали в рухливі ігри для емоційної розрядки.
Підсумки тижня на лексичну тему “Як вирощують хліб”. Літера та звук “Х”.
Тематичний тиждень «Як вирощують хліб» дав дітям змогу глибше усвідомити значення хліба в житті кожної людини, розширити словниковий запас, розвинути дрібну моторику, мислення, увагу, а також навички соціальної взаємодії. Через гру, творчість, спостереження й дослідження діти прожили ці дні цікаво та змістовно.
У нашому садочку ми дбаємо не лише про знання, а й про всебічний розвиток, формування цінностей та естетичного світосприйняття з раннього дитинства. Дякуємо батькам за довіру!
Хочете, щоб ваша дитина зростала в атмосфері розвитку, поваги й тепла? Запрошуємо до нашого дитячого садка!
Тут хліб не лише на столі, а й у серці.