Тема тижня: “Повернення перелітних птахів”
У нашому садку діти минулого тижня з радістю та захопленням поринули у світ весняних змін і знайомства з перелітними птахами. Протягом тижня ми проводили різноманітні освітні, творчі та розвиваючі заняття, що сприяло розширенню кругозору малюків, розвитку мовлення, дрібної моторики, математичних навичок та емоційного інтелекту.
Ранкові активності та рухливі заняття
Щоранку ми розпочинали день із зарядки, весняної пальчикової гімнастики та оздоровчих вправ на лікувальній стежці. Діти вивчали та повторювали дні тижня, пори року, весняні місяці та частини доби. Такі активності не лише сприяли загальному розвитку, а й підготовлювали малюків до продуктивного навчального дня.
Заняття з пізнання навколишнього світу
Діти повторювали основні ознаки весни, знайомилися з перелітними птахами, їх назвами, будовою, звичками, місцями гніздування та харчуванням. Вчилися бачити красу природи, розуміти її закони та взаємозв’язки між живими організмами.



Мовленнєві та логопедичні заняття
Особлива увага приділялася розвитку мовлення. Проводилися заняття з логопедом, де діти виконували артикуляційні вправи, брали участь у пальчиковій гімнастиці “Перелітні птахи”, дихальних вправах “Черв’ячки”, а також логоритмічних завданнях із музичним супроводом.
Математичні заняття
На занятті з математики діти закріплювали навички прямого та зворотного рахунку, вчилися рахувати від заданого числа, підбирати числа-сусіди та складати числа 2, 3, 4. Викладали відповідну кількість пташок до цифри, закріплювали поняття “широкий”, “вузький”, “довгий”, “короткий” за допомогою конструктора LEGO.
Творча діяльність
Щодня діти мали можливість проявити себе у творчості:
-
“Ластівки” – малювання фарбами.
-
“Пташине гніздо” – ліплення з пластиліну.
-
“Лебідь” – аплікація з паперу.
-
“Пташки на гілці” – робота з кольоровим папером і клеєм.
-
“Селезень” – малювання кольоровою манкою.
-
“Лелека” – ліплення з глини.
Такі заняття допомагають розвивати дрібну моторику, фантазію та естетичне сприйняття світу.



Ігрова діяльність та музичні заняття
Протягом тижня діти грали в дидактичні ігри:
-
“Назви лагідно”,
-
“Чарівний мішечок”,
-
“Лото”,
-
“Судоку”,
-
“Знайди тінь”,
-
“Четвертий зайвий”,
-
“Склади з частин”,
-
“Хто зайвий у рядку”.
Рухливі ігри на увагу та координацію, такі як “Пташки у гнізді”, “Стрибай і рахуй”, сприяли фізичному розвитку та розширенню знань про природу.
На музичних заняттях діти співали весняні пісні, танцювали та готувалися до святкового виступу.
Літературні та театральні заняття
Протягом тижня діти слухали та обговорювали казки:
-
“Лисиця та журавель”,
-
“Як виникла дружба серед птахів”,
-
“Як лелека щастя приніс”,
-
“Їжачок та соловейко”,
-
“Дикі лебеді”.
Також дивилися театр-казку “Дюймовочка”, обговорювали характери героїв, визначали головних і другорядних персонажів.
Арт-терапія та емоційний розвиток
У четвер проходили індивідуальні заняття з арт-терапії, під час яких діти працювали з:
-
Гідрогелевими кульками (“Мій райдужний світ”) – створювали безпечний світ для казкових героїв, відпрацьовували переживання.
-
Методикою “Страхи в будиночках” – за допомогою чорного і червоного будиночків діагностували дитячі страхи та вчилися їх опрацьовувати.
-
Малюванням піною для бриття (“Пінні боюськи”) – створювали об’ємні зображення страхів і перетворювали їх на дружніх персонажів.
Такі заняття сприяють гармонійному емоційному розвитку дітей та допомагають справлятися з внутрішніми переживаннями.



Тиждень був насиченим, цікавим та пізнавальним. Діти не лише дізналися багато нового про перелітних птахів, а й закріпили знання у різних сферах: математиці, мовленні, творчості та емоційному інтелекті.
Продовжуємо навчання в атмосфері радості та допитливості!