Лексична тема тижня “Природні явища”, Арт-терапевтичні вправи

Тиждень пізнання природи у «Веселих ельфах»

Минулого тижня в нашому дитячому садку пройшов надзвичайно цікавий і насичений тематичний блок, присвячений лексичній темі «Природні явища». Протягом тижня діти знайомились з різними природними явищами, вивчали їх характерні ознаки, розвивали мислення, увагу та творчі здібності, а також активно працювали над власним фізичним і емоційним розвитком.

Ранкові ритуали та фізичний розвиток

Щоранку дітки заряджалися енергією за допомогою ранкової гімнастики, літньої пальчикової гімнастики та ходьби по лікувальній тропі. Також щодня виконували нейровправи, які сприяють розвитку пам’яті, уваги та логічного мислення. Тактильні подушечки та шнурівка допомагали покращувати відчуття пальців і дрібну моторику.

Інтелектуальний розвиток

Протягом тижня діти:

  • вивчали дні тижня, пори року, назви місяців,

  • знайомилися з природними явищами: дощем, грозою, туманом, веселкою, градом, інієм, морозом, вулканами,

  • формували уявлення про вплив природи на життя людини,

  • розвивали навички класифікації, порівняння, пошуку спільного і відмінного.

На заняттях з ознайомлення з навколишнім світом та математики малята рахували в межах 10, знайомились із геометричними фігурами, виконували логічні завдання, грали в дидактичні ігри: «Явища природи», «Знайди тінь», «Меморі», «Судоку», «Геометричне лото».

Мовлення і творчість

Діти працювали над розвитком мовлення: складали розповіді за картками, дивилися казку-театр, обговорювали головних героїв, пробували відтворювати театралізовані сценки. Читали тематичні казки, вчили вірш «Веселка», розгадували загадки. Під час творчих занять виготовляли:

  • «Веселку» (фарби),

  • «Капітошку» (пластилін, картон),

  • «Повітряного змія»,

  • «Дощові хмари та блискавку» (аплікація),

  • «Вулкан» із глини.

Також провели захопливий дослід «Діючий вулкан», де діти спостерігали виверження макетів вулканів.

Арт-терапевтичні вправи

Протягом тижня регулярно проводили арт-терапевтичні вправи для розвитку емоційної сфери, зняття м’язового напруження, покращення самоусвідомлення та соціальної взаємодії. Серед них:

  • «Сонечко і дощик»,

  • «Привітайся з квіткою»,

  • «Лагідне ім’я»,

  • «Великий–маленький»,

  • «Пташки в гнізді»,

  • «Добрий день, очі»,

  • «Піраміда».

Ці вправи допомогли дітям краще пізнати себе та світ навколо, розвинути сенсорне сприйняття, покращити соціальні навички.

Музика, гра і відпочинок

На музичних заняттях діти виконували дихальні вправи, співали, грали в музично-рухливі ігри та танцювали. Також проводились тематичні ігри на вулиці, заняття з логопедом у підгрупах, ігри з лупою «Диво-картинки», робота з пісочними лотками та графомоторні вправи.

Такий тиждень у «Веселих ельфах» був не лише пізнавальним, а й емоційно насиченим. Діти не лише здобули нові знання, а й розвивали різні аспекти свого розвитку — від логіки до емоційного інтелекту. Далі — ще цікавіше!