Досить часто батьки стикаються з ситуацією, коли дитина не хоче ділитися своїми іграшками. Важливо розуміти: таке явище є нормальним етапом розвитку соціальних навичок. Залежно від віку, діти по-різному сприймають власність, емоції та правила спілкування.
Причини небажання ділитися
Перш за все, дитина сприймає іграшки як частину себе. Вона може боятися втратити улюблену річ або не отримати її назад. Крім того, малечі важливо самовиразитися через свої ігри. Недостатньо розвинуті навички спілкування також можуть заважати правильно взаємодіяти з однолітками без конфліктів.
Як реагувати батькам і педагогам
У таких ситуаціях найкраще зберігати спокій і терпіння. Важливо визнавати право дитини на власність і не тиснути на неї. Дорослі можуть пояснити, що спільна гра приносить більше радості та допомагає знайти нових друзів. Варто дати дитині зрозуміти, що ділитися можна тоді, коли вона буде готова.


Практичні поради
Перед початком спільної гри можна встановити прості правила: наприклад, домовитися, хто скільки часу користується іграшкою. Корисно проводити ігри, які розвивають співпрацю та взаємодію. Читання казок і обговорення історій про дружбу та співпереживання допомагають малюкам краще зрозуміти, чому варто ділитися. Дуже важливий особистий приклад дорослих: якщо мама або тато самі показують готовність ділитися, дитина охоче повторює за ними.
Чого робити не варто
Силоміць змушувати дитину ділитися — неправильний шлях. Також не варто соромити малечу перед іншими або карати, забираючи іграшку. Це може лише поглибити почуття образи або страху втратити своє.
Поступове формування навичок ділитися
Навчання ділитися має бути поступовим. Заохочення, підтримка та похвала за кожну спробу допомагають розвивати у дитини позитивне ставлення до спільної гри. Організовуючи ігри на обмін предметами, підкреслюючи радість від спільної діяльності, ми формуємо вміння домовлятися, співпереживати і бути уважним до інших.
Як ми допомагаємо дітям у садочку
У нашому дитячому садку ми приділяємо велику увагу всебічному розвитку дітей. У колективі малята вчаться комунікабельності, розвивають навички соціалізації, вчаться бути адаптованими у групі однолітків. Ми допомагаємо їм знаходити спільну мову з іншими, ділитися, домовлятися, підтримувати одне одного.
Разом із цим ми обов’язково формуємо у дітей самостійність, вміння слухати свої власні бажання та відстоювати свою думку з повагою до інших. Адже здорова впевненість у собі та вміння спілкуватися — це запорука гармонійного розвитку особистості.
Висновок
Небажання ділитися іграшками — це природний етап розвитку дитини. Завдяки терпінню, правильним поясненням і доброму прикладу дорослих дитина навчиться співпрацювати, розвивати емпатію й формувати теплі стосунки в колективі та за його межами.