Затримка мовленнєвого розвитку (ЗРР) – найпоширеніша затримка навчання. Вона зустрічається у кожної п’ятої дитини. Однак якщо вчасно виявити проблему і розпочати корекцію, більшість дітей наздоганяють своїх однолітків.
Основні чинники, що впливають кількість занять логопеда:
- Вік дитини: Чим молодша дитина, тим швидше можна досягти результатів.
- Точність діагнозу: Важливим є правильно поставлений діагноз, інакше лікування може бути неефективним.
- Індивідуальні особливості: Кожній дитині потрібен індивідуальний підхід.
- Кількість занять на тиждень: Рекомендується проводити щонайменше 3 заняття на тиждень з логопедом та щоденні заняття вдома.
- Активна участь батьків: Важливо виконувати всі рекомендації та завдання логопеда вдома.
- Комплексний підхід: Додаткова допомога спеціалістів, таких як масажист та нейропсихолог, може значно прискорити процес.
Час, необхідний для запуску мови у дитини, залежить від віку, діагнозу та індивідуальних особливостей.
- Темпова затримка промови: 3 місяці регулярних занять (3 рази на тиждень по 15-20 хвилин) плюс домашні завдання.
- Моторна алалія: щонайменше 5-6 місяців регулярних занять (3 рази на тиждень по 15-20 хвилин) плюс домашні завдання.
- Сенсорна алалія: щонайменше 6-8 місяців занять. Перші заняття спрямовані на розуміння мови та розвиток слуху.
- Дизартрія: від 3 місяців і більше залежно від ступеня порушення.
- Загальне недорозвинення мови (ЗНР): 2-3 місяці для 4 рівня, від 6 місяців до 1 року для 1 та 2 рівнів.
- Заїкуватість: мінімум 4-5 місяців занять (3 рази на тиждень по 20-30 хвилин).
Кожен випадок індивідуальний.
Логопедична робота зазвичай складається з чотирьох етапів:
Етап №1: Знайомство, діагностика мови та постановка цілей.
Заняття з логопедом починаються з пробного уроку, у якому проводиться комплексна мовна діагностика. З її результатів, логопед орієнтує батьків за кількістю занять, необхідні корекції виявлених проблем.
Етап №2: Підготовча робота
Перші тижні чи місяці занять спрямовані на підготовку мовного апарату до освоєння складних звуків. Тривалість етапу залежить від віку та ступеня порушень. Комусь вистачає 2-3 тижнів, іншим потрібно пів року і більше.
Етап №3: Корекція порушень мови
Для постановки одного звуку зазвичай вистачає 2-10 занять. Але для його закріплення та автоматизації потрібно мінімум 1,5-2 місяці. Якщо треба поставити одразу кілька звуків, корекційна робота може зайняти до шести місяців і більше.
Етап №4: Закріплення результатів
Після досягнення бажаного результату заняття продовжуються закріплення навичок. Для цього потрібно щонайменше 10-12 занять.
Скільки триває урок логопеда?
Урок логопеда зазвичай триває від 15 до 20 хвилин для маленьких дітей 3-4 роки, для старших 5-8 років тривалість заняття може збільшуватися до 30 хвилин.
Найважливіше, щоб досягти кращих результатів, необхідно регулярно займатися з дитиною, дотримуватись рекомендацій логопеда та підходити до процесу комплексно.
У логопедичному садочку “Веселі ельфи” проводиться повна діагностика дітей із проблемами мови, розробка індивідуального плану, розмова з батьками, регулярні заняття 2-3 десь у тиждень, складання рекомендацій для домашніх опрацювань матеріалу для якнайшвидшої корекції промови.
Тільки професійний логопед-дефектолог зможе дати точні прогнози після комплексної мовної діагностики.