Вправи “Добрі долоньки” для дітей спрямовані на розвиток моторики, координації, сенсорного сприйняття і комунікативних навичок. Наведемо кілька прикладів вправ, які можна проводити з дітьми:
1. Магічні долоньки
Мета: Розвиток дрібної моторики і уяви.
Опис:
- Дітям дають аркуші паперу і фломастери.
- Вони обводять контури своїх долоньок на папері.
- Потім дітям пропонується перетворити свої долоньки в різних персонажів або об’єкти (дерева, квіти, тварини) за допомогою малюнків.
2. Липкі долоньки
Мета: Покращення сенсорного сприйняття і координації.
Опис:
- Використовуйте двосторонню клейку стрічку, щоб створити липку поверхню на столі.
- Діти торкаються цієї поверхні долоньками, вивчаючи відчуття липкості.
- Можна наклеювати маленькі об’єкти (наприклад, кульки з паперу) і діти будуть їх знімати.
3. Долоньки-художники
Мета: Розвиток творчості і дрібної моторики.
Опис:
- Влаштуйте малювання пальцями або долоньками.
- Використовуйте безпечні для дітей фарби.
- Діти можуть створювати картини, залишаючи відбитки своїх долоньок на великому аркуші паперу.
4. Долоньки-танцюристи
Мета: Розвиток координації рухів.
Опис:
- Включіть ритмічну музику.
- Діти повторюють рухи, які показує вихователь, використовуючи тільки долоньки (плескання, постукування).
5. Плескай і вгадай
Мета: Розвиток слухового сприйняття і концентрації.
Опис:
- Вихователь плескає в долоні в певному ритмі.
- Діти повинні повторити цей ритм.
- Вправа ускладнюється за допомогою більш складних ритмів.
6. Долоньки-ліпачі
Мета: Розвиток тактильних відчуттів і дрібної моторики.
Опис:
- Використовуйте пластилін або тісто для ліплення.
- Діти створюють різні форми і фігури, використовуючи долоньки та пальчики.
7. Пісочна терапія
Мета: Розвиток тактильного сприйняття і креативності.
Опис:
- Створіть пісочницю з чистим піском.
- Діти використовують долоньки для гри з піском: малюють на ньому, будують піщані замки.
8. Гра “Хто що робить?”
Мета: Розвиток уяви і комунікативних навичок.
Опис:
- Вихователь починає розповідати історію, використовуючи відбитки долоньок як персонажів (наприклад, долонька-кішка, долонька-собака).
- Діти продовжують історію, використовуючи свої відбитки долоньок і додаючи нових персонажів.
9. Долоньки-музиканти
Мета: Розвиток ритмічних навичок і координації.
Опис:
- Роздайте дітям прості музичні інструменти, такі як маракаси або бубни.
- Вони повинні грати, використовуючи долоньки, повторюючи ритм, який задає вихователь.
10. Долоньки-помічники
Мета: Виховання самостійності і координації.
Опис:
- Попросіть дітей допомогти з простими завданнями, використовуючи тільки долоньки (наприклад, складання іграшок, переміщення невеликих предметів).
Вправи “Добрі долоньки” не тільки сприяють розвитку моторики і координації, але й допомагають дітям виявляти свою творчість і розвивати комунікативні навички.